woensdag 26 oktober 2011

Update Grannystripeblanket en meer ...

De herfstvakantie is hier alweer voorbij, hoogste tijd voor een nieuw berichtje. Eerst even een foto van mijn Grannystripeblanket. De deken is inmiddels zo'n 85 cm. hoog en 1 meter 20 breed.
*
 *
 *
Via Sancho kocht ik een tweede paspop. Ik had al een kleinere voor de maten 92-98-104, deze dame is geschikt voor de maten 128-134-140.
*
*
Voor mijzelf maakte ik nog een pyama. De broek is van Stenzo ruitjestricot en het shirt is gemaakt van een leuk streepje, merk onbekend. Beide stoffen kocht ik in maart op het Stoffenspektakel in Groningen. Voor de broek gebruikte ik een patroon uit Ottobre 5/2011, model nummer 5 in maat 52. De zakken liet ik achterwege. Voor het shirt gebruikte ik Bertina en Antonella (voor de halslijn) van Farbenmix.
 *
Op verzoek maakte ik een winterjasje voor Ilse. Afgelopen zomer maakte ik ook al een jasje voor haar. Het patroon heb ik grotendeels zelf getekend met als voorbeeld een jasje van mijn eigen dochter. Als basis gebruikte ik het patroon Quintia van Farbenmix, deze verkleinde ik naar maat 86. De gebruikte stoffen zijn van Bizzkids en Stenzo. De stipjes kocht ik bij De Lapjesschuur. De hertjesborduursels zijn van Applicatie en Zo en het roosje is van Kunterbuntdesign. Het sierband op de mouwen kocht ik bij Farbenmix.
*
*
 *
 *
 *
 *
 *
*

 

2 opmerkingen:

Gera zei

Wat een leuk jasje! Daar heb je heel wat werk aan gehad. De stofverdeling is er mooi.

Marlies zei

Wat een super mooi jasje! Echt een meisjes jasje waar je veel complimentjes voor gaat krijgen.

Je deken word al groot zeg!

Groetjes Marlies