maandag 28 november 2011

5de update Grannystripeblanket

Al bijna een maand niets geblogd ... Hoogste tijd voor een update van de Grannystripeblanket. Ik ben klaar met het haken van de strepen en de deken is inmiddels 130 x 185 centimeter groot. Voor de rand heb ik nieuw garen besteld, maar eerst moet ik nog een behoorlijk aantal draadjes wegstoppen.


De Grannystripeblanket, 130 cm. breed en 185 cm. hoog. Nu nog een rand er om haken.


Eerst alle draadjes maar eens wegstoppen.

Ik bestelde niet alleen nieuw garen voor de rand, maar ook nog een compleet pakket. Van dit pakket wil ik een Rippleblanket gaan maken. Ik kon het niet laten en heb alvast een begin gemaakt. De inspiratie voor deze deken komt wederom van Lucy van Attic24.


3 opmerkingen:

Claire zei

Hoi, je dekens zijn en worden prachtig!! Ik ga van de kleine granny's geen deken maken hoor, dat is me teveel werk. Een kussen had ik in gedachte. Succes met je haaksels! Groetjes, Claire

petra zei

Hoi wat een prachtige deken heb je gemaakt. Heb je aan 1 pakket met 17 bollen genoeg voor zo'n grote deken?
succes verder, groetjes Petra

Atelier Eigenhandig zei

@ Petra: voor de deken zelf had ik genoeg aan die 17 bollen, ik heb alleen nog een paar kleine restjes over. Nu wil ik er nog een rand aan haken en hiervoor heb ik nog 7 nieuwe bollen besteld.

Groetjes van Janny.