maandag 19 juli 2010

Het resultaat van mijn 'naaivakantie'

Hieronder zie je het resultaat van mijn 'naaivakantie'. Hier en hier kun je er meer over lezen.
*
Ik ben begonnen met een simpele broek, model Helgoland van Farbenmix, gemaakt van een dunne linnen/katoen uit mijn voorraad. Toen ik de broek eenmaal klaar had, zat hij niet echt lekker. Ik heb er dus het één en ander aan veranderd. Te beginnen met een enorme bolling op de heup. De volgende broek krijgt ook iets meer zithoogte, want hij valt erg laag in de taille. Zelf vind ik het meer een heupmodel. Al met al is het toch een leuke basic broek geworden.
*
*
Als 2de maakte ik een Beala, wederom van Farbenmix, de maat is precies tussen xl en xxl in. De stof is een hele soepel viscosejersey die ik hier kocht.
*
*
Als 3de en 4de maakte ik 2 Lore topjes voor Lisanne. Ik moest het patroon behoorlijk vergroten, namelijk naar een maat 176. Maar 't is goed gelukt en de topjes worden met veel plezier gedragen. De stofjes komen van Maxx. Het elastische- en het gruite biaisband kocht ik bij XL-stoffen. Voor de eerste keer met dit elastische band gewerkt, maar zeker niet voor de laatste keer, fantstisch spul dat gemakkelijk verwerkt.
*
*
Als 5de maakte ik een vest voor mezelf, patroon is hetzelfde als dit vest. Op de mouwen heb ik Miss Liber-t band van Farbenmix gestikt en de voeringzakken zijn van Miss Liber-t stof.
*
*
Als 6de en laatste heb ik een tas gemaakt. Deze tas zat al een poosje in de planning maar het kwam er maar niet van. Als basis heb ik 2 broekspijpen van een te kleine spijkerbroek gebruikt. Ook de achterzakken heb ik weer gebruikt. Verder heeft de tas een verstelbare schouderband en diverse binnenvakken. De tas is ongerveer 40 cm. breed en 50 cm. hoog, daar past mooi wat in. Bekijk de foto's maar eens..... Ik vind de tas supergoed gelukt en ben er erg happy mee. Deze borduursels van Huups! heb ik gebruikt en het band vind je hier. Wie goed gekeken heeft, heeft ook één van de stofjes van deze LapSwap gezien. Zelf had ik de rode versie en vond ze erg mooi bij de spijkerstof kleuren. Passend bij de tas heb ik ook nog een zonnebrilzakje van MiekK's en een krametui van Stitches by Stellaluna gemaakt.
*
*

4 opmerkingen:

Isabelle zei

Wauw wat heb je veel gemaakt, Janny! Echt super. Wat leuk om een t-shirt te maken van de Beala, lijkt mij heeeerlijk dragen! Het vest is ook super. En de tas vind ik helemaal te gek!

Groetjes, Isabelle

Marjo zei

Jeetje, jij bent productief geweest!
Wat een leuke dingen heb je gemaakt :)!

Die tapfere Schneiderin zei

Super Idee, sieht alles total schön aus! Habe auch die Stickdatei von Huups und verwende sie sehr gerne.

Danke übrigens für deinen lieben Kommentar auf meinem Blog.

Gerne bis bald

LG
Viola aus Deutschland

Kerstin zei

Die Taschen sehen super aus und sind nett in Szene gesetzt.

Liebe Grüße, Kerstin